torsdag den 12. september 2013

Din uangribelighed kan ikke redde dig nu, makker

Jeg er respektabel.

Jeg redder mit hår i sideskilning med brylcreme, jeg studser mit skæg & pudser mine briller, jeg går med langærmede skjorter der dækker tatoveringerne.

Jeg er troværdig.

Som en pakke rugbrød man ikke er klar over er fremstillet i Litauen.

Jeg er gift med en gymnasielærer, jeg er boghandler, vi er kendte ansigter i lokalmiljøet. Spørg os om noget, vi ved det. Vi er respektable sammen.

Jeg er bestyrelsesformand i mne børns institution, den ældste går til svømning, vi tar ud & overnatter i shelter, jeg ønsker mig en gasprimus & har en lommelygte der ikke er legetøj.

Jeg er bundsolid.

Jeg sliber trappen & gir den olie, køkkenbordet med, fjerner bambus i haven & beskærer vinen.

Jeg har fem ternede skjorter.

Vi plukker syltetøj af bær vi selv har plukket langs stierne i naturen, vi bager brød, steger latke, laver dal i ét væk. Vi har køkkenhave, græskarbed & planter æbletræer. Katten kommer på besøg hver morgen & hver aften & får ikke mælk. Der er flere vildkatte her i byen end noget andet sted på øen, de er allesammen blevet forladt af nogen.

Jeg er respektabel, troværdig & bundsolid.

Jeg står op et par timer før alle andre hver morgen for at finde mig til rette med det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar